Την Πέμπτη 28/03/2019 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η επιμόρφωση Διευθυντών για την εισαγωγή της περιγραφικής αξιολόγησης στην υποχρεωτική εκπαίδευση που θα ισχύσει από τη νέα σχολική χρονιά, από τον Συντονιστή του σχολείου μας κ. Πολυχρονόπουλο Μιχαήλ.
Στην επιμόρφωση συμμετείχαν:
Δ.Σ.: Αρχαίας Κορίνθου, Αριστοτέλειου, Ατσόγλου, Μικρού Ναυτίλου, Homo Educandus, Φιχτίου, Κουτσοποδίου, Σκοτεινής.
Περιγραφική αξιολόγηση
• Μέθοδος που δεν χρησιµοποιεί βαθµολογικούς ή εγγράµµατους χαρακτηρισµούς, αλλά ποιοτικές περιγραφές της µάθησης, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων των µαθητών.
Δεν περιορίζεται µόνο στον γνωστικό τοµέα και στο τελικό προϊόν µάθησης, αλλά συνεκτιµά συστηµατικά την προσπάθεια του µαθητή, την εξατοµικευµένη πορεία µάθησης που ακολουθεί, καθώς και ικανότητες και δεξιότητες που ανήκουν στον κοινωνικoσυναισθηµατικό τοµέα.
Ικανότητες και δεξιότητες που αξιολογούνται περιγραφικά
• Το ενδιαφέρον, η προσπάθεια, η συµµετοχή, η διάθεση συνεργασίας του µαθητή
• Κοινωνικές και συναισθηµατικές δεξιότητες
• Η παρατηρητικότητα, η κριτική ικανότητα και ειδικότερα κατά γνωστικό αντικείµενο
• Οι διάφορες µαθησιακές περιοχές σύµφωνα µε το ΑΠ
• Οι κλίσεις και τα ενδιαφέροντα του µαθητή
Χαρακτηριστικά της περιγραφικής αξιολόγησης
• Απευθύνεται εξίσου σε γονείς και µαθητές
• Δεν περιγράφει µόνο το βαθµό επίτευξης των στόχων της διδασκαλίας, αλλά προτείνει τρόπους βελτίωσης των αδυναµιών των µαθητών/τριών, προβάλλοντας ιδιαίτερα την προσπάθεια και τη συµµετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
• Ενισχύει τα θετικά χαρακτηριστικά των µαθητών και τους παροτρύνει να εντείνουν τοις προσπάθειες τους
Πλεονεκτήµατα της περιγραφικής αξιολόγησης
• Οι µαθητές πληροφορούνται αναλυτικά τα αποτελέσµατα των προσπαθειών τους
• Καλλιεργείται η αυτοεκτίµηση των µαθητών, καθώς αναδεικνύονται τα δυνατά τους σηµεία.
• Αποδίδεται αξία όχι µόνο στην επίδοση αλλά και στην προσπάθεια, το ενδιαφέρον την προσοχή τη συµµετοχή, τις κλίσεις τα ενδιαφέροντα, τις ικανότητες τις αδυναµίες κ.ά.
• Προσφέρεται πολύ καλύτερη ενηµέρωση στους γονείς για την πρόοδό τους.
Στην επιμόρφωση συμμετείχαν:
Δ.Σ.: Αρχαίας Κορίνθου, Αριστοτέλειου, Ατσόγλου, Μικρού Ναυτίλου, Homo Educandus, Φιχτίου, Κουτσοποδίου, Σκοτεινής.
Περιγραφική αξιολόγηση
• Μέθοδος που δεν χρησιµοποιεί βαθµολογικούς ή εγγράµµατους χαρακτηρισµούς, αλλά ποιοτικές περιγραφές της µάθησης, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων των µαθητών.
Δεν περιορίζεται µόνο στον γνωστικό τοµέα και στο τελικό προϊόν µάθησης, αλλά συνεκτιµά συστηµατικά την προσπάθεια του µαθητή, την εξατοµικευµένη πορεία µάθησης που ακολουθεί, καθώς και ικανότητες και δεξιότητες που ανήκουν στον κοινωνικoσυναισθηµατικό τοµέα.
Ικανότητες και δεξιότητες που αξιολογούνται περιγραφικά
• Το ενδιαφέρον, η προσπάθεια, η συµµετοχή, η διάθεση συνεργασίας του µαθητή
• Κοινωνικές και συναισθηµατικές δεξιότητες
• Η παρατηρητικότητα, η κριτική ικανότητα και ειδικότερα κατά γνωστικό αντικείµενο
• Οι διάφορες µαθησιακές περιοχές σύµφωνα µε το ΑΠ
• Οι κλίσεις και τα ενδιαφέροντα του µαθητή
Χαρακτηριστικά της περιγραφικής αξιολόγησης
• Απευθύνεται εξίσου σε γονείς και µαθητές
• Δεν περιγράφει µόνο το βαθµό επίτευξης των στόχων της διδασκαλίας, αλλά προτείνει τρόπους βελτίωσης των αδυναµιών των µαθητών/τριών, προβάλλοντας ιδιαίτερα την προσπάθεια και τη συµµετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
• Ενισχύει τα θετικά χαρακτηριστικά των µαθητών και τους παροτρύνει να εντείνουν τοις προσπάθειες τους
Πλεονεκτήµατα της περιγραφικής αξιολόγησης
• Οι µαθητές πληροφορούνται αναλυτικά τα αποτελέσµατα των προσπαθειών τους
• Καλλιεργείται η αυτοεκτίµηση των µαθητών, καθώς αναδεικνύονται τα δυνατά τους σηµεία.
• Αποδίδεται αξία όχι µόνο στην επίδοση αλλά και στην προσπάθεια, το ενδιαφέρον την προσοχή τη συµµετοχή, τις κλίσεις τα ενδιαφέροντα, τις ικανότητες τις αδυναµίες κ.ά.
• Προσφέρεται πολύ καλύτερη ενηµέρωση στους γονείς για την πρόοδό τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου