Οι τάξεις Α', Γ΄ και Δ΄ του σχολείου μας στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης έχουν αναλάβει φέτος την υλοποίηση του προγράμματος "Παραμύθι χωρίς σύνορα" σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας Π.Ε. Αργολίδας "Ελπίδα Ζωής" σε συνεργασία με τον Ο.ΚΑ.ΝΑ. Υπεύθυνες του προγράμματος είναι η Ιωάννα Καββεζού, κοινωνική λειτουργός για τις τάξεις Α' και Γ΄ σε συνεργασία με τις δασκάλες των τάξεων κα.Παπαδοπούλου Μαρία και κα.Καλαϊτζή Αδαμαντία αντίστοιχα και η Δέσποινα Μάρκου, κοινωνική λειτουργός για τη Δ΄ τάξη σε συνεργασία με την κα. Οικονόμου Ιφιγένεια, δασκάλα του τμήματος. Η διάρκεια του προγράμματος είναι έξι μήνες.
Το παραμύθι διαρθρώνεται σε 12 θεματικές ενότητες με στοχευμένα νοήματα και δραστηριότητες κάθε φορά. Τα παιδιά καλούνται να επεξεργαστούν μέσω του παραμυθιού έννοιες όπως: αποδοχή και ενσωμάτωση της διαφορετικότητας, υπεύθυνη στάση απέναντι στο κοινωνικό σύνολο, άσκηση εξουσίας, μετανάστευση, όρια της ομάδας, διαφορετικοί τρόποι επίλυσης προβλημάτων, κτλ.. Ως βασική μέθοδο προσέγγισης χρησιμοποιείται ο βιωματικός τρόπος μάθησης, το θεατρικό παιχνίδι, η ζωγραφική, οι χειροτεχνίες-κατασκευές, η αφήγηση κ.α..
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Τάξη Α΄
Ομάδα σε κύκλο
Το όμορφο δάσος
Ανάγνωση-Ζωγραφική
Η φωτιά
Αμέλεια και η ορθή διαχείριση κρίσης. Πόσο υπεύθυνοι είμαστε;
Τάξη Γ΄
Καλωσόρισμα-γνωριμία με την ομάδα
Το όμορφο δάσος
Ζωγραφική
Δραματοποίηση
Η φωτιά
αμέλεια- κοινωνική συνείδηση- αλτρουισμός- διαχείριση κρίσης- ηγεσία- υπευθυνότητα
Τάξη Δ΄
Ενημέρωση για το πρόγραμμα
Ομάδα σε κύκλο
Ανάδειξη της μοναδικότητας του καθενός- ανάδειξη της συλλογικότητας
Συνεργασία- Επικοινωνία- Εμπιστοσύνη
Όρια- Κανόνες- Συμβόλαιο
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
Τάξη Α΄
Φτιάχνοντας τη βάρκα για να σωθούν
Κίνδυνος από τη φωτιά. Πώς θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα τα ζώα του δάσους; Οι ατομικές αντιδράσεις μετατρέπονται σε ομαδικές. Συνεργασία και καταμερισμός των εργασιών προκειμένου να επιτευχθεί η επίλυση του προβλήματος.
Τάξη Γ΄
Φτιάχνοντας τη βάρκα για να σωθούν
ομαδικότητα, συνεργασία, καταμερισμός εργασιών-αρμοδιοτήτων, τρόποι ηγεσίας και άσκησης εξουσίας, ομαδική επίλυση
Η διάσωση- απομάκρυνση από τον κίνδυνο.
Τάξη Δ΄
Το όμορφο δάσος
επεξεργασία- ζωγραφική- δραματοποίηση
Το συμβούλιο των ζώων
ηγεσία, ατομική και ομαδική ευθύνη, τρόποι λειτουργίας ομάδας
Λίγες μέρες πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων παρεμβάλαμε στη ροή του προγράμματος ένα άλλο παραμύθι, " Ο παράξενος επισκέπτης της Ονειρούπολης" του Βασίλη Τερζόπουλου, το οποίο θίγει ζητήματα ρατσισμού, κοινωνικής δικαιοσύνης, κράτους πρόνοιας, ισότητας, κτλ.
Και οι τρεις τάξεις επισκέφτηκαν την Πυροσβεστική Υπηρεσία του Άργους.
Το παραμύθι διαρθρώνεται σε 12 θεματικές ενότητες με στοχευμένα νοήματα και δραστηριότητες κάθε φορά. Τα παιδιά καλούνται να επεξεργαστούν μέσω του παραμυθιού έννοιες όπως: αποδοχή και ενσωμάτωση της διαφορετικότητας, υπεύθυνη στάση απέναντι στο κοινωνικό σύνολο, άσκηση εξουσίας, μετανάστευση, όρια της ομάδας, διαφορετικοί τρόποι επίλυσης προβλημάτων, κτλ.. Ως βασική μέθοδο προσέγγισης χρησιμοποιείται ο βιωματικός τρόπος μάθησης, το θεατρικό παιχνίδι, η ζωγραφική, οι χειροτεχνίες-κατασκευές, η αφήγηση κ.α..
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Τάξη Α΄
Ομάδα σε κύκλο
Το όμορφο δάσος
Ανάγνωση-Ζωγραφική
Η φωτιά
Αμέλεια και η ορθή διαχείριση κρίσης. Πόσο υπεύθυνοι είμαστε;
Τάξη Γ΄
Καλωσόρισμα-γνωριμία με την ομάδα
Το όμορφο δάσος
Ζωγραφική
Δραματοποίηση
Η φωτιά
αμέλεια- κοινωνική συνείδηση- αλτρουισμός- διαχείριση κρίσης- ηγεσία- υπευθυνότητα
Τάξη Δ΄
Ενημέρωση για το πρόγραμμα
Ομάδα σε κύκλο
Ανάδειξη της μοναδικότητας του καθενός- ανάδειξη της συλλογικότητας
Συνεργασία- Επικοινωνία- Εμπιστοσύνη
Όρια- Κανόνες- Συμβόλαιο
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
Τάξη Α΄
Φτιάχνοντας τη βάρκα για να σωθούν
Κίνδυνος από τη φωτιά. Πώς θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα τα ζώα του δάσους; Οι ατομικές αντιδράσεις μετατρέπονται σε ομαδικές. Συνεργασία και καταμερισμός των εργασιών προκειμένου να επιτευχθεί η επίλυση του προβλήματος.
Τάξη Γ΄
Φτιάχνοντας τη βάρκα για να σωθούν
ομαδικότητα, συνεργασία, καταμερισμός εργασιών-αρμοδιοτήτων, τρόποι ηγεσίας και άσκησης εξουσίας, ομαδική επίλυση
Η διάσωση- απομάκρυνση από τον κίνδυνο.
Τάξη Δ΄
Το όμορφο δάσος
επεξεργασία- ζωγραφική- δραματοποίηση
Το συμβούλιο των ζώων
ηγεσία, ατομική και ομαδική ευθύνη, τρόποι λειτουργίας ομάδας
Λίγες μέρες πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων παρεμβάλαμε στη ροή του προγράμματος ένα άλλο παραμύθι, " Ο παράξενος επισκέπτης της Ονειρούπολης" του Βασίλη Τερζόπουλου, το οποίο θίγει ζητήματα ρατσισμού, κοινωνικής δικαιοσύνης, κράτους πρόνοιας, ισότητας, κτλ.
Και οι τρεις τάξεις επισκέφτηκαν την Πυροσβεστική Υπηρεσία του Άργους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου